Góra Żar – wizytówka Międzybrodzia Żywieckiego

Góra Żar jako wizytówka Międzybrodzia Żywieckiego. Jest tu przepiękny widok na Jezioro Międzybrodzkie, duży kompleks gastronomiczno-usługowy, paralotniarze, trasa dla rowerów downhill, tor saneczkowy. No czad!

Na Górę można wejść paroma szlakami, jak i wjechać kolejką, która kursuje na sam szczyt. Tutaj znajdziecie aktualny cennik i godziny wjazdu (klik).

Kiedyś tu byliśmy, ale wtedy wjechaliśmy kolejką. Dzisiaj zdecydowaliśmy się przejść trasę szlakiem pod górę. No i źle wybraliśmy, o czym napiszę niżej.

Szukamy teraz tras pod naszą 3.5 letnią Lilę, która od wczoraj jest posiadaczem kijków trekkingowych i nowych butów do pieszych wycieczek.

Znalazłam krótki czarny szlak z Kozubnika do Żar. Wyglądało to idealnie – 1.5h i niecałe 400 m przewyższenia, a w praktyce wyszło nieciekawie 🙄

Trasa prowadziła przez las i była świeżo po wycince drzew. Większość drogi było mocno rozkopane przez pojazdy, które pewnie niedawno zbierały tony drewna. Mnóstwo kolein, mnóstwo błota. Nie idźcie tą trasą.

Odetchnęliśmy gdy ostatnie pół godziny weszliśmy na czerwony szlak, który co prawda mocno prowadził pod górę, ale był do przejścia i czasami zza drzew przebijał się widok na jezioro.

➡️ 🚗Z Krakowa do Międzybrodzia jest ok. 2h jazdy samochodem, ➡️ Na Górę Żar można wejść paroma szlakami, my odradzamy nasz szlak czarny z Kozubnika😉, teraz bym się pewnie zdecydowała na szlak czerwony,
➡️ Na Górę Żar można wjechać kolejką, która działa teraz trochę na zmienionych zasadach (odstęp, mniejsza ilość ludzi, itp.) w godzinach 9-16. Cena biletu normalnego w jedną stronę 15 zł, ulgowy 12 zł. Przed wyjazdem na stronie sprawdźcie aktualne godziny otwarcia i cennik.
➡️ Na miejscu jest parę punktów gastronomicznych. gdzie można kupić coś do jedzenia.
➡️ Znajdziecie tu całoroczny tor saneczkowy.
➡️ Przy dobrych warunkach pogodowych latają tu paralotniarze. My mieliśmy to szczęście ich podziwiać i jest to taaaaki widok, że ciężko było odejść🙂