Kemping we Włoszech z dziećmi

O kempingu z dziećmi marzyłam od dawna i w te wakacje to marzenie się spełniło. Kempingi to jak małe miasteczka, gdzie jest wszystko: atrakcje dla dzieci, baseny, dostęp do morza, sklepy, bankomat. Wszystko zaledwie parę minut od domku w którym zatrzymaliśmy się podczas wakacji.

Podczas naszej podróży po włoskich kempingach odwiedziliśmy dwa wyjątkowe miejsca – Marina Family Village oraz Ca’Savio. Oba zarządzane przez polską firmę NewCampsite z siedzibą w Krakowie, oferująca domki mobilne w trzech lokalizacjach:

– Marina Family Village,
– Ca’Savio,
– Cesenatico.

Odsyłam Was na początek do materiałów z obu miejsc: tu znajdziecie rolkę z Mariny Family Village, a tu post podsumowujący nasz pobyt w Ca’Savio. Na moim profilu na Instagramie w relacjach wyróżnionych znajdziecie zapisane stories z obu miejsc, które robiłam regularnie podczas naszego pobytu. Te stories oddają klimat tych super miejsc.

Kemping Marina Family Village – nasza opinia

Kemping Marina Family Village znajduje się w malowniczym otoczeniu wybrzeża Adriatyku, niedaleko Rawenny, słynącej z wyjątkowych mozaik i historycznych zabytków.

To idealne miejsce dla rodzin z dziećmi, które szukają wygody i licznych atrakcji na terenie ośrodka, ale również chcą zwiedzać okoliczne atrakcje. Dzięki pobytowi na Marinie mogliśmy korzystać z atrakcji dwóch sąsiadujących kempingów: Adriano i Pini.

Atrakcje na kempingu

Na terenie Marina Family Village czeka wiele udogodnień, które sprawiają, że pobyt z dziećmi jest nie tylko komfortowy, ale i pełen wrażeń:

• Baseny: Kilka basenów o różnych głębokościach, w tym specjalnie wydzielony brodzik ze zjeżdżalniami dla najmłodszych.
  • Plaża: Kemping posiada bezpośredni dostęp do piaszczystej plaży, co jest ogromnym atutem. Plaża jest szeroka i czysta, z wydzieloną częścią przyjazną psom.
  • Strefa animacyjna dla dzieci: Codzienne animacje prowadzone przez doświadczonych animatorów to wspaniała rozrywka dla najmłodszych, a dla rodziców chwila na odpoczynek.
  • Infrastruktura: Na terenie kempingu znajduje się kilka restauracji. Są też sklepy, bankomat, a nawet wypożyczalnia rowerów.
  • Miejsce przyjazne dla zwierząt: Kemping dba również o czworonożnych przyjaciół – znajdziemy tu specjalną plażę dla psów oraz prysznice, by móc je opłukać po dniu spędzonym nad morzem.

Domki mobilne – komfortowy wypoczynek

Domki NewCampsite to wygodne, w pełni wyposażone mobilne domki w stylu holenderskim, z przestronnymi werandami. My zatrzymaliśmy się w domku premium mini dla czterech osób, który idealnie sprawdził się na rodzinny wyjazd. Dwie osobne sypialnie zapewniały prywatność, a dwie łazienki były dużym udogodnieniem, szczególnie rano, gdy wszyscy chcieli się szybko przygotować do wyjścia. Aneks kuchenny pozwolił nam gotować, kiedy nie mieliśmy ochoty na wyjście do restauracji, co przy dzieciach okazało się bardzo wygodne.

Okolica

W zasięgu krótkiego spaceru znajduje się urokliwe miasteczko Punta Marina, gdzie można wybrać się na lody, kawę czy po zakupy. To spokojne miejsce, które pozwala oderwać się od gwaru większych miast, ale jednocześnie stanowi świetną bazę wypadową do zwiedzania Rawenny i okolic.

Kemping Ca’Savio – nasza opinia

Po bardzo udanym pobycie w Marina Family Village kontynuowaliśmy naszą przygodę z kempingami @new_campsite, tym razem odwiedzając Ca’Savio. To drugi z trzech ośrodków oferowanych przez tę polską firmę z Krakowa, zlokalizowany na wybrzeżu Adriatyku, nieopodal Wenecji. Ca’Savio to idealne miejsce dla rodzin szukających zarówno bliskości natury, jak i dostępu do znanych atrakcji turystycznych.

Ca’Savio znajduje się na malowniczym półwyspie Cavallino-Treporti, który oddziela Lagunę Wenecką od Adriatyku. Położenie tego kempingu sprawia, że jest to idealna baza wypadowa do zwiedzania Wenecji oraz wysp Murano i Burano, ale jednocześnie oferuje mnóstwo atrakcji na miejscu. My podróżowaliśmy z trzymiesięcznym niemowlakiem, więc nie zwiedziliśmy za dużo. Ojciec Mateusz odwiedził ze starszymi dziećmi piękną Wenecję.

Atrakcje na kempingu

Sam kemping Ca’Savio oferuje wszystko, czego można oczekiwać od miejsca na rodzinny wypoczynek. W porównaniu do kempingu Marina Family Village jest bardzo duży!

• Na terenie kempingu znajdują się dwa kompleksy basenowe – jeden położony przy recepcji, a drugi w centralnej części ośrodka. Dzieci mogą korzystać z brodzików i małych zjeżdżalni, a rodzice zrelaksować się przy basenie
  • Kemping leży bezpośrednio nad morzem, co pozwala na codzienne spacery nad Adriatykiem i korzystanie z długiej, piaszczystej plaży. Z kempingu jest aż 7 wejść bezpośrednich na plażę. Dzieci mogą bawić się w piasku lub pluskać w wodzie pod czujnym okiem ratowników.
  • Kemping oferuje liczne atrakcje dla dzieci, w tym place zabaw oraz codzienne animacje i zajęcia, które zapewniają rozrywkę najmłodszym przez cały dzień. Grafik animacji jest imponujący! My przez tydzień naszego pobytu korzystaliśmy codziennie z animacji. Animatorki mówią po angielsku, włosku i niemiecku. Podczas naszego pobytu nie było animatora z Polski, ale miał się pojawić parę dni po naszym pobycie.
  • Restauracje i bary: Na terenie kempingu można znaleźć kilka restauracji serwujących włoskie specjały, a także bar przy plaży, idealny na wieczorne aperitivo z widokiem na morze. Na terenie kempingu jest też duży supermarket, który jest świetnie zaopatrzony. Zapomnieliście czegoś? Na pewno znajdziecie to w sklepie.

Komfortowy wypoczynek w domkach mobilnych

Podobnie jak w Marina Family Village, domki mobilne NewCampsite w Ca’Savio oferują pełen komfort i wygodę. My zatrzymaliśmy się w domku premium comfort, który idealnie sprawdził się na wyjazd z dziećmi. 31 m2, dla 5 osób. Aneks kuchenny pozwalał nam przygotowywać posiłki na miejscu, a przestronna weranda była doskonałym miejscem do spędzania ciepłych wieczorów przy kolacji. Domki są usytuowane w cieniu sosen piniowych, co sprawia, że panuje tu przyjemna temperatura nawet w upalne dni.

Kod zniżkowy

Materiał powstał w ramach współpracy reklamowej z NewCampsite które przygotowało kod rabatowy 10% na hasło „krakowzdzieckiem” na dowolny kemping w dowolnym terminie.

Jeśli macie pytania dotyczące pobytu, miejscowości lub samego kempingu, śmiało piszcie w komentarzach – chętnie podzielę się dodatkowymi informacjami.